Ahjuliha majoneesi ja sibulaga

Ahjuliha majoneesi ja sibulaga või ka sealiha prantsuse moodi. Heal lapsel ikka mitu nime. Minu jaoks on see klassika – liha, majonees ja ohtralt juustu. See siin on aga ahjuliha majoneesi ja sibulaga minu moodi. Minu moodi, sest kui retsept sisaldab silmnähtavalt suures koguses sibulat, mida ei ole nõelasilma suurusteks tükkideks hakitud, siis ma tihtipeale ei kipu valmistama sellist rooga või kui kipun, siis sibul on see tegelane, kes rändab uhkes üksinduses taldrikuservale reisi parematele jahimaadele ootama. Küll aga olen ma päris mitmel korral saanud maitsta ja isegi söönud sibulamoosi.  Ja, et ma ei peaks taaskord selle mõnusa juustukihi alt sibulaid eraldi välja nokkima hakkama, siis ongi sibulad panni peal pehmeks küpsetatud ja barbeque kastmega karamelliseeritud mõnusalt magusaks. Majoneesi ja juustuga on ikka pigem see, et pane nii kuidas süda lustib. Kui oled majoneesi sõber, siis ikka ohtralt majoneesi ja kui oled juustuga sina peal, siis uhke kiht juustu teeb asja ainult paremaks. Vett pane ca 1-2 dl, nii et põhi oleks kergelt kaetud, kuid liha ei ujuks üleni vee sees. 

Ahjuliha majoneesi ja sibulaga. Ahjuliha Prantsuse moodi.

600-700 gr sealiha (kaelakarbonaad, 6-7 viilu)

2 suuremat valget sibulat

3 spl barbeque kastet

200 gr majoneesi

100 gr juustu

õli praadimiseks

soola, pipart

ca 2 dl kuuma keedetud vett

Ahjuliha majoneesi ja sibulaga. Ahjuliha Prantsuse moodi.

  • Lõika liha viiludeks (6-7 tk ca 1 cm laiust viilu).
  • Maitsesta lihaviilud mõlemalt poolt soola ja pipraga.
  • Pruunista lihalõigud kuumal pannil õlis mõlemalt poolt.
  • Tõsta lihalõigud ahjuvormi üksteise kõrvale.
  • Määri iga lihalõigu peale majoneesi.
  • Puhasta sibulad ja viiluta õhukestest ratasteks.
  • Prae sibulad pannil õlis kuldpruuniks.
  • Lisa barbeque kaste ja prae veel mõned minutid.
  • Tõsta praetud sibul lihalõikude peale.
  • Riivi juust ja jaota samuti lihalõikude peale.
  • Kalla ahjuvormi keedetud kuuma vett, nii palju, et ahjuvormi põhi oleks kergelt veega kaetud.
  • Küpseta 200ºC eelkuumutatud ahjus 20 minutit.

Jaga oma mõtteid