Šokolaadikook toorjuustukattega

Minu retseptiraamatute riiulis on üpris suure osa võtnud selline väljaanne nagu “Kööginurk”. Tegelikult mina seda ajakirja just väga tihti poest ei osta. Vist on saanud põhjuseks see, et tegemist on niiöelda läti-leedu (ma täpselt ei mäletagi kumb) ajakirjaga, mida meile lihtsalt ümber tõlgitakse. Ja samas ka teadmine, et tegelikult meil on endal nii palju häid toiduajakirju ja ega iga kuu raha lihtsalt iga väljaande soetamiseks ka ei raatsi kulutada. Aga õnneks on mul perekonnas selline vana-vanem generatsioon, kellele erinevad ajakirjad ja väljaanded on eluliselt vajalikud no ja kui nende uhkelt ostetud väljaannete elulisus ära kaob, siis mina ei ka ei ütle. Mingi hetk ikka miskit silma jääb ja tekib tahtmine katsetada.

Aaaa, miks mulle ei meeldi lihtsalt tõlgitud retseptid. Viimases samas eelmainitud väljaande numbris oli tume šokolaad tõlgitud kui must šokolaad🙂 Või olen mina millestki ilma jäänud?

Aga võtsin, siis kätte ja katsetasin sealt toiduajakirjast ühte šokolaadi toorjuustu kooki, nägi teine ju pildil nii hea välja. Kuidas aga välja kukkus? Nooooo … selline päris mõnus kohvikõrvane magus amps. Pealegi eelmisel kuul ühe ürituse raames kohvipausil pakkus üks Pärnu 4* hotell kohvipausil just sama kooki. Oli küll ilmselgelt suurema plaadi peal tehtud, sest kook oli minu variandist õhem, kuid maitses ikka hea.

Šokolaadikook toorjuustukattega

Tainas:

125 gr võid

150 gr šokolaadi

1 muna

150 gr suhkrut

150 gr jahu

5 spl kohvikoort

 

Kreem:

150 gr toorjuustu

1 muna

5 spl suhkrut

0,75 dl kohvikoort

Šokolaadikook toorjuustukattega

Tükelda šokolaad ning sulata koos võiga kastrulis nõrgal tulel, segu pidevalt segades. Pane segu natukeseks kõrvale jahtuma. Vahusta muna suhkruga ning sega hulka šokolaadi või segu ning sõelutud jahu ja kohvikoor.  Kata väike nelinurkne vorm küpsetuspaberiga, vala tainas vormi ning küpseta 180°C juures 15 minutit.

*Väike kandiline vorm on siinkohal vorm, mille suuruseks on 1/2 tavapärasest lasanje vormist.

Samal ajal vahusta toorjuust suhkru, koore ja munaga. Vala juustusegu õrnal eelküpsetatud taignale (ja just õrnalt, sest suure hooga valades vupsab toorjuustusegu läbi taigna põhjani). Küpseta kooki veel 25 minutit. Lase koogil jahtuda ning pane seejärel veel paariks tunniks külma.

Retsepti päritolu: Kööginurk veebruar 2013

Jaga oma mõtteid

